Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Kapitel 1. Autografen.

Av linnibarresjonoveller - 28 december 2011 04:29

   

(Bild 1 . skorna Bild 2. Väskan Bild 3. Kläderna.)  


-          Hej kan jag få din autograf? Frågade jag henne.

-          Hej javisst!

-          Kan vi ta bilder också?

-          Visst! Vad heter du? Frågade hon

-          Beatrice, men alla kallar mig Bea! Sa jag.

Hon skrev autografen på en lapp hon hade. Sen tog vi några bilder.

-          Kan jag få ditt nummer? Frågade hon.

Jag blev helt chockad av frågan. Vill hon ha mitt nummer?

-          Ee visst! Sa jag och hon räckte mig hennes iPhone 4. Jag knappade in

mitt nummer och sen så skickade hon ett sms till mig så jag fick hennes nr.

-          Tack! Sa jag och log stort.

-          Det var så lite så!

-          Hejdå vi måste tyvärr gå nu! Sa jag och kramade om henne.

-          Hejdå! Sa hon och besvarade kramen.

-          Ååh Nea kan du fatta att Linni bad om mitt nummer!

-          Jag vet du tycker det är kul. Vad svarade hon förresten?

Jag kollade oförstående på Nea sen så kollade jag på min mobil

”Linni” stog det på skärmen

”Hej! är tyvärr på väg tillbaka till Rimbo nu men nästa helg

kommer jag ner till Stockholm igen kan du då? stog det.

Vaddå jag hade inte precis skickat ett meddelande till Linni.

-          Kolla ditt senaste skickade sms! sa Nea.

Jag kollade och det stog:

”Hej! Har du lust att hitta på något imorgon eller på

Onsdag? På tisdag och torsdag ska jag vara

med Nea så då går det inte.”

-          Du ska få för det här! Sa jag

-          Tacka mig senare!

Jag loggade in på Facebook, ingen ny händelse. Jag skrev en status:

”Schysst kompis man har då som skämmer ut en!

Tack tack tack så mycket Nea!”

Skrev jag med ironi på högnivå på tack:en!

Efter typ 3 minuter svarade Nea med:

”Du kommer tacka mig senare!

Vad svarade hon förresten?”

Vaddå jag hade ju inte svarat! Jag tog upp min mobil och kollade.

Ett nytt meddelande ”Linni”

”Javisst jag hör av mig då så ses vi. Kram;]”

Mitt senaste skickade meddelande var;

”Ja jag kan då hör av dig när du är här! Kram;]”

Jag skrev ett svar till Nea på Facebook.

”Hon skulle höra av sig när hon var här sa hon”

--------------------------------------------------------------------------------

Resten av veckan gick otroligt sakta. När  jag var med Nea hade vi bara

shoppat och pratat och sånt. Så vi bestämde att den sista dagen på hela

helgen jag skulle vara med henne så skulle vi flumma till det mycket.

Vi tog en bild på oss med oseriösa miner

”Snyggingar.se” skrev jag under bilden.

Nu var fredagen äntligen här. Jag fick ett sms av Linni

"Sitter på tåget nu framme vid halv möt mig där då. Kram;]"


"Okej jag gör't ses då kram;]"

Svarade jag. Jag fixade iordning mig. Jag tog på mig ett par Gucci högklackade skor. Ett vitt linne med en 

randig blus/skjorta över. En kjol som jag hade vid midjan. Och ett par svarta tights/leggings.

Sen sminkade jag mig med: Mascara, läppglans och eyeliner. Resultatet blev ganska snyggt.

Sen tog jag min vita Louis Vuitton väska och packade ner min systemkamera, min digitalkamera och min iPhone.

Oj bäst att fara om jag ska hinna möta Linni på t-banan.

________________________________________________________________________________________________

Det var då kapitel 1. Ni fick ett långt kapitel eftersom att jag hade tråkigt.

Nu kanske ni tänker eftesom att hon hade jätte dyra saker som Louis Vuitton och Gucci och sånt att hon är jätte bortskämd. Men det är hon inte, hon fick dom i födelsedags present när hon fyllde 16 år.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnibarresjonoveller - 31 december 2011 03:21

Kapitel 3. Kyssen Jag vaknade av att jag fick ett sms. Av Bea! Hejsan Linni! Ska vi träffas? Ring eller smsa när du ser det här;) Kram:))))<33333 Jag kände ett glädjerus igenom kroppen. Ville hon träffa mig! Jag svarade: Visst vi s...

Av linnibarresjonoveller - 28 december 2011 06:25

 -          Hej vad fin du är! Sa hon när jag mötte henne på t-banan och kramade om mig. -          Hej du med! Sa jag. -          Tack! Sa hon. -          Såå… vad ska vi göra först? Frågade jag. -          Vi kan väll gå på nått Ca...

Av linnibarresjonoveller - 27 december 2011 21:43

Några viktiga roller innan vi börjar: Linnéa "Linni" Barresjö - 17 år Beatrice "Bea" Lysten - 17 år Anna-Lena Barresjö(Linnis mamma) - okänd ålder Lydia Lysten(Beas mamma) - okänd ålder Emelie Barresjö(Linnis syster) - 19 år(tror jag) Maj...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
December 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards